Doorgaan naar artikel

Winkelwagen

Je winkelwagen is leeg

Artikel: Personeel dat op afstand werkt? Verander de manier waarop u ze beheert

Staff working remotely? Change the way you manage them

Personeel dat op afstand werkt? Verander de manier waarop u ze beheert

Een ingrijpende verandering

Toen de pandemie bijna van de ene op de andere dag de overstap maakte van werken op kantoor naar het opzetten van een winkel aan huis, had niemand veel tijd om zich voor te bereiden.

De eerste paar weken ging het alleen maar om rondkomen, en voor sommigen is die mentaliteit voortgezet.

Maar het hebben van personeel in de keuken en thuisstudie in plaats van op kantoor brengt voor iedereen nieuwe uitdagingen met zich mee.

Nu, ruim een ​​jaar na deze transitie, is het tijd voor bedrijven om te overwegen de manier waarop zij hun personeel beheren te veranderen.

 

Dezelfde mensen, andere situatie

Omdat het nog steeds dezelfde mensen zijn met dezelfde vaardigheden en persoonlijkheid, maar hun omstandigheden enorm zullen zijn veranderd, zowel professioneel als persoonlijk.

En hoewel het misschien als een schok is gekomen en niet ieders ding is, zijn er enorme voordelen verbonden aan thuiswerken waar bazen van kunnen genieten.

Zelfs als we historisch terugkijken, zijn hier enkele lessen uit te trekken.

In 2009 IBM besloot over te stappen op een raamwerk voor werken op afstand, een stap die er uiteindelijk toe leidde dat 40 procent van de 380.000 medewerkers niet op kantoor werkte.

Maar het bedrijf veranderde dit tien jaar later in de illusie dat het personeel flexibeler en innovatiever zou worden als iedereen weer op dezelfde plek zou werken.

In feite werden ze minder productief en werkten ze minder uren.

 

Werk aan het verwelkomen van het nieuwe normaal

Je kunt de wantrouwen van bazen begrijpen als het gaat om thuiswerken, vooral onder degenen die gewend zijn mensen om zich heen te hebben die lange uren achter hun bureau zitten.

Maar het is de taak van deze bazen om van werken op afstand een succes te maken, en er zijn enkele eenvoudige stappen om dit mogelijk te maken.

Zorg ervoor dat thuiswerkers duidelijke verwachtingen voor hen hebben en dat er een cultuur van openheid en eerlijkheid heerst als het gaat om communicatie.

Zorg ervoor dat er regelmatig telefoongesprekken worden gepland, zodat ze op de hoogte blijven en ze het gevoel krijgen dat ze betrokken zijn bij de zaken.

Video- en spraakoproepen zijn ook belangrijk. Het zou gevaarlijk zijn om je altijd te verschuilen achter e-mails waarvan de toon en bezorgdheid moeilijk te peilen zijn.

Het belang van communicatie kan niet genoeg worden benadrukt. Nu zoveel kantoren gesloten zijn of met verminderde capaciteit werken, kun je niet langer aan iemands bureau knijpen of in zijn oor fluisteren als je iets niet zeker weet.

Op de een of andere manier moet die faciliteit virtueel opnieuw worden gecreëerd.

 

Aanwezig in lichaam in plaats van geest

Als de pandemie ons ergens aan heeft herinnerd, is het wel dat de aanwezigheid van iemand op kantoor geen garantie is voor de productiviteit.

Een gezicht tonen is niet hetzelfde als potentieel tonen.

Als bazen in dit nieuwe externe tijdperk echt het beste van hun personeel willen, moeten ze stoppen met het managen ervan alsof ze op locatie zijn.

Lees verder

Working at home? Exercise has never been more important

Thuiswerken? Lichaamsbeweging is nog nooit zo belangrijk geweest

Het leek op dat moment waarschijnlijk vervelend, maar die lange wandelingen naar de bushalte of het treinstation op weg naar je werk waren erg belangrijk in termen van fysiek welzijn.

Lees verder